En dag..

En dag med mycket blandade känslor idag. Ett besök hemma hos mamma och lillasyster! Dagen började bra, jag kom hem till dem och mamma var som tur vad inte hemma. Lillasyster visste att hon skulle komma hem om ungefär en timme. Vi satt och pratade en stund och tittade på TV, strax innan en timme hade gått så bestämde vi oss för att gå ut och gå.
Mamma skulle bort kl 17 så vi tänkte att någon timme mindre tillsammans med denna människa skadar inte. Vi tog en härlig promenad i det fina vädret som vi haft idag. En promenad på lite över en timme blev det. Och det är alltid lika skönt att träffas och kunna pratat om allt mellan himmel och jord, seriöst och oseriöst. Det finns bara ett få tal personer som jag kan umgås med och känna att jag verkligen kan vara mig själv. Hon är en utav dem. Min syster alltså. Efter promenaden kom man hem till mamma. Hon hade kommit hem nu, och funderade ju klart på om jag ville stanna på mat. Hon visste ju inte om att jag endast kommit och hälsa på eftersom jag visste att hon skulle bort.
Det gick ganska bra till att börja med, jag anstränger mig verkligen för att göra det bästa av situationen och när jag ändå vet att hon snart ska gå så går det ju visserligen lite bättre men jag blir så sjukt frustrerad så att jag inte klara hålla mitt pokerface längre.
När hon börjar skylla på mig om att saker och ting flyttats på, och att balkong dörren inte blivit stängd efter att hon lämnat lägenheten över helgen. Att jag överhuvudtaget inte varit i närheten utav lägenheten under denna tid var tydligen helt irrelevant. Men men att få ta skulden för något man inte gjort är ju i och för sig obligatoriskt när man gör sig ett besök..

Efter att hon äntligen ha gått, så släpper spänningen och man känner ett oerhört lugn. Det känns nästan tyst.
Jag kan verkligen inte förstå mig på hur man kan vara så oerhört korkat. Eller vad hon nu än är. Men helt från en annan värld är ju klart!

Puss<3
//Syster1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0