Mamma

Det är just det här som känns värst just nu.
Mamma ringde mig igår:
M -Vart är extra nyckeln?!!!!
J - Jag vet inte. Vart är den?
M- Du hade den väl i helgen?!!
J- Jag kommer faktiskt inte ihåg men jag kan kolla när jag kommer hem.
M- Har du nyckeln?!
J- Jag vet inte, jag ska kolla men jag tror inte det.
M- Hitta den!!!
KLICK

Ursäkta om jag är lite känslig men kan man inte börja ett samtal med Hej, nej då här går vi rakt på sak och sedan slänger vi luren i örat på en.. Tack tack, för att du gjorde mig irriterad!

Jag blir genast lite uppskäftig när hon ringer och är sur på en gång, och inte frågar mig om jag har nyckeln utan omedelbart frågar mig vart den är. Men sen kommer jag även snabbt på att det här kommer lillasyster få sota för om jag inte hittar den!
Så jag skyndade mig hem, och jo då jag hade den. Snabbt ringde jag till mamma för att försöka rädda systers dag, men det var nog försent, mamma hade stängt av mobilen, jag ringde till syster och berättade att jag hade den. Senare fick jag ett sms där hon frågade när jag hade tänkt att lämna tillbaka den. Jag svarade. Sedan kom det ett sms till, hon frågade om jag även kunde ta med en skål som hon glömde från min student. Och jag förklarade att den inte finns här så jag kan inte ta med den.

Sedan kunde hon väl inte komma på något mer att tjata på mig om, så jag antar att min kära syster fick sig en riktig omgång igår. Det känns så hemskt att vara så långt borta när jag vet att hon behöver mig. Jag kan heller inte ringa till henne eftersom mamma får elefant öron och lyssnar på varenda ord hon säger som det sedan blir förhör på sedan. Jag vet hur processen går till. Det ska bli så bra syster, när jag flyttar närmare dig! Då kan du vara hos mig ist! Vi flyttar på måndag!! :D

En annan sak som känns väldigt tråkigt är att mormor ligger på sjukhus igen. Tydligen har hon gjort det ganska länge, utan att någon har ringt och berättat något. Dom vet inte riktigt vad det är för fel på henne. Mamma ville åka dit igår, men jag vill inte åka dit med henne.
Det kanske är väldigt själviskt men jag vill inte att mitt sista minne utav mormor är att hon gråter för att mamma sagt något olämpligt! Jag vill isf åka dit själv, eller med mina systrar det vore ju det bästa. Men det går inte utan mamma, hon skulle freaka ut mer än vanligt. Jag hoppas att det går bra och att jag snart kan åka och hälsa på henne på egen hand!

Tänker på dig mormor<3
Puss
Syster1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0