Paranoid, överbeskyddande och allmänt störd

ojoj, vart ska man börja? Finns så mycket att berätta om denna kvinna som kallar sig för mamma.
Kanske folk reagerar starkt på vad man kommer skriva men ibland måste man skriva av sig och det är inte alltid snälla saker som man har att skriva.
Mamma är överbeskyddande, paranoid och allmänt störd. Så fort jag (syster #2) är med en kompis så kan mamma ringa minst 3 gånger för att höra så att man är ok och vad jag gör. Oftast så ljuger jag för henne bara för att undvika bråk. inte för att jag gör något dumt eller olagligt med mina kompisar. Men bråk med mamma är jobbigt och man vill helst undvika detta fruktansvärda öde. Även om varje dag är en plåga att komma hem till.
Sedan så ser hon mig som hennes "lilla gullegull dotter" och överbeskyddar mig så jäkla mycket så att man bara vill hoppa ner framför en lastbil.
Sedan har mamma "mat-nojja" och skäms för jag ser ut som jag gör men allt detta och MYCKET  mer kan man ta en annan gång.

//Syster 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0