Senil tant ringer varje dag

Här hemma så ringer en tant nästan varje dag och frågar efter Kent och Agneta. Varenda dag får man säga "nej, tyvärr du har ringt fel igen". Jag fattar inte hur svårt det ska vara att slå rätt nummer. Visserligen så kanske hon är senil och kommer inte ihåg numret men hon ringer ju liksom flera gånger om dagen.
Bara idag så har hon ringt 2 gånger. Första gången frågade hon efter Kent och den andra gången fick syster 1 svara för jag visste att det var tanten som ringde och jag orkar bara inte med att förklara för hundrade gången för henne att nej det är INTE Kent eller Agneta hon ringt. När syster 1 svarade så frågade tanten tydligen om det var Ann-Marie hon pratade med.
Jag vet att det inte är tantens fel att minnet sviftar men man blir faktiskt lite irriterad när hon ringer varenda dag flera gånger. Hon kommer ringa minst en gång till idag, det vet jag..

Nu ska jag ta och se på tv och kanske ta en eftermiddagslur. Syster 1 har åkt iväg till sitt jobb men kommer senare ikväll...
Denna lördag är en väldigt dryg lördag! Jag har varit vaken sen 06:45 och så sov jag bara 6 timmar inatt så jag är trött och lördagen verkar aldrig ta slut!

Ha det bra!!

//Syster 2


Kommentarer
Postat av: syster1

Hah, aja kära syster! Tänker i allafall på dig från jobbet! Kommer du och möter mig när jag slutar?

2009-10-17 @ 17:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0