Du försvinner, utan att jag märker det.

Du finns där, alltid så finns du där.
Jag vänder mig om, du är borta.
Jag hinner inte blinka, inte tänka.
Jag vill ha mera, mera nu.
Du vill vänta, ta det lugnt.
Du har kanske rätt.
Betyder det att allt är fel.
Finns det vi har på riktigt?
Jag är ensam, du med.
Jag är mera ensam än dig.
Du är mera ensam än mig.
Ensamheten skrämmer.
Bekvämligheten skrämmer.
Vänta på vadå?
Antingen så är det rätt,
eller så är det fel.
Svart eller vitt.
Gott eller ont.
Puss eller kram.
Pirr i magen eller inte.
Mjukt eller hårt.
Kärlek eller vänskap.
Leva eller leva?
Satsa eller fega.
Skita i det eller bry sig.
Ödet eller vilja.
Lycka eller olycka.
Slumpen eller planen.
Regn eller sol.
Vi eller dem.
Du eller jag.
Vitt på svart, svart på vitt.
Samma sak...?




Satsa eller fega..?
Sätta allt på spel?
Vad är allt?
Du eller jag.
Vi eller dem.
Svart på vitt, vitt på svart.
Samma sak..?


//S1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0