Sätt inte regler som är till för att brytas!

Varken jag eller min syster har bloggat på ett bra tag. Förmodligen för att vi båda har annat för oss än att driva en blogg.

Jag tänkte på en sak...
Vad är grejen med regler och gränser egentligen?
Visst, det är bra att visa barnen vart gränserna sitter och vad man har för regler men varför sätta sådana regler som ändå kommer att brytas? Föräldrarna blir ändå bara besvikna på sina barn när dessa regler som föräldrarna vet kommer så småningom att brytas av sina barn.
Föräldrar vill tro att deras barn är rena änglar, som inte gör något fel, är inte elak mot någon och gör inte något olagligt.
Men gissa vad? Inget barn är perfekt! Alla barn bryter reglerna som är till för att brytas! Föräldrar sätter dessa regler för att de själva aldrig fick chansen till att bryta dem.

Mamma sätter sådana regler. Och ja, jag har brutit dem eftersom de är helt puckade och alla barn vill vara fria och då gör vi dumma saker. Och dessa dumma saker som jag gjort är inget jag ångrar, även om mamma blivit fly förbannad men vad fan liksom. Ska man behöva vara nån hypnotiserad jävla mumie för sina föräldrar eller? Jag gör fortfarande dumma saker som mamma kommer bli förbannad på men det är hennes problem och inte mina.

Mitt liv, mina regler. Jag gör vad jag vill.

Om föräldrar läser detta och blir sura över detta... Låt era barn leva sina egna liv för in i h*lvete!

det var allt från mig!

//syster2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0