"ta itu med sina demoner och ge f*n i att ge upp..."

Förra inlägget jag skrev handlade om mig.
Om mitt liv.
Om drömmen att flytta utomlands och äntligen vara fri.
Jag kommer fortfarande jobba på den drömmen för det är en dröm som jag verkligen vill uppfylla.
Men under den senaste veckan har tankarna flugit omkring i huvudet på mig och jag har hamnat på lite olika spår. Jag har tänkt att jag skulle vilja plugga vidare på filmprogrammet men samtidigt så är jag så förbannat trött på media och skolan.
Jag hittade faktiskt ett annat program som jag tyckte lät intressant. Jag vet ännu inte om det är något för mig men jag skulle vilja läsa detta och iallafall testa det. Programmet heter Hotell & Värdskap. Visserligen jobbar min storasyster på ett hotell och är väl inriktad i det yrket men ända sedan hon jobbat där så har jag tyckt att det skulle vara riktigt roligt att jobba inom hotellbranschen. Oavsett om det är nationellt eller internationellt. Så nu står det mellan film eller hotell&värdskap. Båda programmen är i Örebro så jag måste ju flytta hemifrån för att det ska kunna funka. Jag har kollat runt på vart priserna ligger på bostäder i Örebro och de är ju lägre än de här i stan iallafall så på så sätt så skulle det ju funka.
Min barndomskompis är också inne på Örebro så vem vet, det kanske är enklast att dela på bostad så blir inte hyran lika stor.
Jag har inte sagt något till mamma om bostad tillsammans med min barndomskompis eftersom hon är helt emot henne och hennes livstil. Jag vet inte varför men ingen i min familj har någonsin gillat min barndomskompis. Kanske är det för att hon levt ett helt annat liv och haft det dubbelt så svår uppväxt som vi haft och det går väll inte att acceptera. Jag tror att min ena storasyster tolererar henne men inte mamma och min äldsta storasyster, för dem har det alltid varit att titta ned på henne och tala illa om henne. 
Jag tror, oavsett vad mamma tycker, att dela bostad med min kompis kommer gå bra. Vi kommer gå varandra på nerverna men vi har gått varandra på nerverna seda dagis så att dela bostad ska nog inte bli så värst svårt... Hoppas jag...
Oavsett hur det blir nu med att plugga på universitetet så kommer det ordna sig.


Det är ju trots allt bara att ge sig själv en rejäl spark på rumpan, ta itu med sina demoner och ge fan i att ge upp.^^



Det var nog allt för mig!

//syster2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0