Bara Bort

Jag vill bara bort nu. Mamma är så jävla konstig. Ena stunden så är hon glad och skämtsam, mikrosekunden efter så är hon irriterad och nästintill hotfull. Så jävla jobbigt att bo med henne när hon är så där. Men hon visar det ju bara mot mig och mina systrar och inte emot sina vänner.

Och så leker hon den "oskyldiga" och suckar och klagar på saker och ting som att hon inte har råd. Men som idag, köpte hon en BH för 400 kronor. Det hade hon råd med. Sådana saker som är till henne har hon råd med men inte saker som ska gå till hennes barn. Det är väl en hemsk tanke att spendera pengar på sina barn. Usch, hemska tanke.
Och när min storasyster fixade pengar till körlektioner så blev mamma glad men när jag sa att de skulle ge pappa pengar till bensin så han kan köra med mig, det var hemskt! Hon blev sur, irriterad och arg. Hon frågade surt om det var bättre att köra med pappa än med henne. Jag visste inte vad jag skulle säga eftersom hon såg på mig med en hemsk blick som verkade vilja mörda mig. Så jag ljög och kom lindrigt undan med det för en gång skull.

Jag har förresten fått preliminärt beslut om jag kommer in på universitetet eller inte. Och ja, jag vet faktiskt inte vad det kan bli för jag vet inte hur höga meritvärden man måste ha men jag tror det är relativt skapligt iallafall. Tack & lov!!! Så nu kanske det inte är så länge kvar tills jag äntligen flyttar ifrån mamma! Ögonen fylls faktiskt med tårar när jag tänker på det....

Fast som sagt, några månader kvar tills dess men jag vill bort nu!!!!!!!! Jag vill inte vänta. Jag vill iväg nu. Jag vill börja som Au Pair idag, just nu. På en gång! Jag vill utomlands också, vilket som är så jävla typiskt att jag inte har pengar till det.... Hade jag så skulle jag...

Menmen, jobb först, sen kanske man kan börja drömma om friheten som finns någonstans därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0