Avslappning

Denna helg har varit väldigt bra måste jag få säga. Jag har varit borta från mamma under helgen och varit hos en kompis.
Vi köpte lite bacardi breezer, vodka och smirnoff ice och drack under fredagen och lördagen. Under lördagskvällen så blev jag så full så att jag trodde jag aldrig skulle kunna bli nykter igen. Men tyvärr så blev jag nykter och var tvungen att åka hem till mamma igen. Det kändes bra att få åka bort och ta bort tankarna från verkligheten och gå in i en helt annan lite mer snurrig värld.

    I morgon gäller det att hålla tummarna för mig. Ska ansöka om försörjningsstöd hos kommunen och hoppas på att jag kan få det för då kan jag äntligen skaffa egen bostad, komma bort från mamma och bli lite mer självständig. Det känns nästan som om livet blir lite ljusare sådär nu på hösten när det blir mörkare utomhus. Körkortet är snart taget, förhoppningsvis får jag försörjningsstöd och kommer bort från mamma. 
 
Det enda som är dumt är arbetsförmedlingens konstiga normer och regler. Man måste vara HELT arbetslös i 90 sammanhängande dagar för att ens kunna ansöka om ekonomiskt stöd därifrån och få praktik genom dem. Men vad händer med dem som har ett litet extrajobb men kan gå dagar utan att man hör något från dem och lönen är så liten att man klarar sig inte, speciellt inte när ens mamma kräver 1000 kronor i månaden som hyra? Första lönen var på 1200, då skulle mamma ha 1000 kronor av dessa. Överlever man då? Ja, det kanske man gör eftersom mamma köper maten och sådant men man överlever inte om man mår dåligt. Jag överlever inte... Jag mår dåligt av att bo med mamma, jag vill bort, jag måste bort för att kunna bli självständig och leva mitt eget liv.

Nu måste jag sluta för mamma klev in genom ytterdörren...

//syster 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0