Fundering



Jag funderar på en del saker.

Jag har perioder då jag är helt ok, nästan till frisk, faktiskt. Sover, äter som man vantligtvis ska, går ut med vovven några gånger om dagen och åker iväg till farmor och farfar. Det är de dagarna då jag är ok. Sen är det de dagar då jag är deprimerad. Riktigt deprimerad. Under dessa perioder så vill jag bara dö. Jag vill helt ärligt inte finnas då. Går och lägger mig tidigt på kvällen och vaknar sent på dagen eller ibland tvärt om. Jag går och lägger mig runt 03:30 och vaknar igen runt 09:00. Äter nästan inte alls, har ingen aptit. Och så finns det de perioder då jag är pigg. sover mycket mindre, äter kanske lite för mycket, och är ute mycket, till och med pratar ibland med människor som jag vanligtvis kanske inte skulle prata med. De perioderna är jag mest överaktiv, då tänker jag inte på det förflutna. Det är som bortblåst samtidigt som det är då som jag kan sitta i timmar och bara skriva i mina anteckningsblock.

Jag har oftast ingen kontroll över mina känslor eller tankar. det bara sker saker som gör att jag gör drastiska saker och sen får ångest över det och vill gå under jorden och aldrig mer finnas mer.

Efter att jag tänkte efter på hur mina perioder är så har jag kommer fram till att jag borde besöka vårdcentralen så de får kolla upp min hälsa. Jag tror nämnligen att jag har blivit bipolär. Jag tror det kallas för det iallafall. Jag känner igen mig i symtomen för bipolär sjukdom eller vad det nu än heter.

Jag vill gå till en läkare bara för att få veta om det är depression eller om jag möjligtvis kan ha utvecklat denna bipolära sjukdom.

Better safe, than sorry.





//Syster 2




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0