Kränkt

För flera månader(på hans födelsedag till och med....) skrev jag ett brev till pappa där jag skrev massor med saker, PERSONLIGA saker till honom och  tackade honom för att jag fått bo hos honom...
   Jag trodde han åtminstone skulle gömt undan det brevet men nej... Idag hittade jag det liggandes bredvid tangentbordet vid stationära datorn. Och det är till och med någon som kladdat på det och skrivit upp meningslösa saker. Känns verkligen inte ok, för nu vet jag att obehöriga förutom jag, pappa och hans fru som läst det. Jag vill inte att någon annan i den här jävla familjen ska veta vad det står i brevet. Det var skitjobbigt att skriva det och bara tanken på att någon annan har läst det får mig att må illa och jag känner att mitt privatliv har blivit kränkt. Jag gråter  just för att det var PRIVAT och nu har förmodligen alla obehöriga i familjen läst det. Vet inte hur jag ska säga detta till pappa så han kan gömma undan det från resten av familjen, bästa vore om han kunde bara bränna upp det så att det aldrig funnits ett brev där jag skrev ner känslor om mamma m.m. sådana saker som han inte vetat om, men sånt som han fick veta och som jag velat att han hållt hemligt. Inte tagit fram det och låtit det ligga framme så att varenda jävla idiot sett och läst det.

Jag tänker ta brevet och lägga det någonstans i mitt rum, mitt rum är förbjudet tillträde så där vet jag att ingen nyfiken idiot går in och kränker mitt privatliv ännu mera....

Nu ska jag torka tårarna lite mer innan någon i familjen kommer hem. Hatar att visa att jag gråter inför människor så jag får trycka in känslorna någonstans där de håller tyst.



   Ha en bra kväll!

//Syster 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0